Smoothie

Jag älskar Smoothie! Min favorit är Hallon smoothie, som jag brukar göra på morgonen till frukost med en knäckemacka till. Supergott! Smoothie är ganska mättande och superbra som mellanmål!
Du kan mixa ihop din egna favorit, man kan ha i de mesta av frukt o bär =)

Min favorit består endast av
Viktväktaryoghurt vanlij ( En lightvariant av vaniljyoghurt är godast, då inte vanlijsmaken är så HIMLA mäktig)
En banan
Hallon

Smaken är som baken, hur mycket man vill ha av varje ingediens, det är bara att prova sig fram =) Men om man inte är så experimenterar-sugen så har jag några smoothie recept åt dig :)

Portioner: 1 person

Hallonsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
1/2 banan
1 dl frysta hallon 

Blåbärsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
1/2 banan
1 dl frysta blåbär

Fruktsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
1/2 banan
1 kiwi, persika eller mango (skalade och utan kärna)
 

Gör så här
1. Lägg yoghurt, skalad banan och bär eller frukt i en mixer. Mixa till en slät smoothie. Servera genast.

Smoothie med banan, frukt och bär

Smaklig smoothie ;) /A


Kommenteraa råå;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0