Chokladsnitt

Jag har precis bakat Chokladsnitt och guud va gott det luktar !
image132
Chokladsnitt
Ingredienser:

200 g margarin
2 dl socker
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
2 msk vatten
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
äggula (vispad)
pärlsocker eller hackad sötmandel

Gör såhär:
Sätt på ugnen och rör rumsvarmt fett och socker poröst. Rör ner kakao, vaniljsocker, äggula och vatten. Tillsätt mjölet blandat med bakpulvret och arbeta ihop till en deg. Rulla 4 längder och lägg dem på en plåt, smord eller
med bakplåtspapper. Pensla med äggvita, strö på pärlsocker eller hackad mandel. Grädda mitt i ugnen ca 10 min på 200 grader.
Skär längderna i sneda bitar, ca 2 cm breda medan de är varma.

image133image134

Det som är farligt med chokladsnitt är att man aldrig får nog när man väl tagit en. Jag kan äta hundra stycken ( och ja, jag får ont i magen men det str


Kommenteraa råå;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0