Från vinter till vår på 45 minuter.



Imorse när jag gick hemifrån var det , kanske inte helt snötäckt, men tillräckligt med snö för att det skulle kännas vitt ute. När jag sedan kom till slussen så syntes inte en snöflinga på marken! Där höll det minsann på att bli vår. Men när jag hade åkt bussen från slussen, till min skola och klev av på hållplatsen, då var det VÄLDIGTSOLIGTOCHVARMT! =O Då var det ju vår ..
Och eftersom jag kommer från snölandet haninge så hade ju jag på mig min vinterjacka.. som jag svettades floder i när jag klev av bussen vid skolan..

Många är som jag, trötta på vår slaskiga, ruggiga och trista vinter och vill ha vår  NU med solsken och tussilago.

Snart är det ju påsk, då ska det inte vara snö ute.. så snälla rara snö, försvinn hos mig och stanna i fjällen!


Kommenteraa råå;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0