Min träning.

Såhär brukar en vecka se ut för mig i träningsväg. Jag älskar att röra på mig, att träna är verkligen något jag brinner för. Jag tycker det är så roligt och samtidigt tror jag inte att jag skulle orka med skolan om jag inte tränade och fick energi! Det roligaste är när man ser att man blir bätte på något, när man hela tiden arbetar sig uppåt och uppåt. Som till exempel på stationsgympan kör jag jämt med rött(medel)band på armarna. Men nyligen så kunde jag byta upp till svart(tungt)band på vissa övningar. Man blir liksom glad i magen...=D haha! Och eftersom jag har tränat mycket så vet jag att man behöver vilodagar. Jag tränar ca 4 ggr i veckan, och vilar 3 dagar. Tisdagar, Torsdagar och Söndagar. Dessa dagar går jag ibland promenader, speciellt på söndagen på helgen =) Vi har en superbra runda här där jag bor som tar ca 60 minuter =)

Måndag:
Stationsgympa med Friskis&Svettis.
Det är ett förlängt Medelpass med
styrka i stationer. 20 min kondition,
10 min styrka på golvet. 20 min
Stationer/cirkelträning, 30 min
kondition + stretching. Alltså ett
90 min pass. Genomkörare!

Onsdag:
Medel/Styrka Gympa på F&S.
60 min medelpass med extra
mycket styrka. Här brukar man
bli slut i musklerna! Riktigt roligt.
(Men nu har jag precis gått över
till Crosstraining, som är
uteträning. Man springer och
varvar det med pauser med styrka.
Man springer max 10 min åt gången
sen kör man styrka, och sen iväg
igen. Roligt om man gillar att
träna ute i solen!)

Fredag:
På fredagar brukar jag simma
30 minuter. Jag simmar oftast
själv och då är det lättare att
koncentrera sig på själva
simningen. Jag simmar 1km
alltså 40 längder, ibland hinner
jag några extra längder. Efter
känner man sig trött och nöjd
och ibland känner man av det
dagen efter =P
(När jag inte hinner med simning
så går jag alltid extra långt på
fredags-promenaden:P
)

Lördag:
På lördagar har jag gått på spinning
när det varit för kallt att vara ute.
Passen har varit 60 minuter långa och
man har alltid varit helt slut efter!
Men nu när det är varmt ute så har
jag börjat springa. Först bara här i
området, sen i elljusspåret här i skogen
bakom mig. till en början 4,5 km. Nu
förtiden springer jag 7km och ska efter
ett tag öka på till 9,5km.

Lite info om träning för er som är intresserade=) :
När du tränar regelbundet behöver du inte vara fullt återställd varje gång du ger dig iväg.. En återhämtning på 90-95% räcker, bara du ser till att ibland återhämta dig helt! Det är såklart individuellt hur länge man behöver vila men jag ska visa ett litet schema som man kan ha som riktlinje, hoppas den hjälper lite :)

image171

Tips på BRA träning för den som inte vill få upp flåset eller svettas så mycket under träningen:
Pilates! Jag har nyligen börjat med min andra Pilates DVD, som heter Level 2 där man jobbar med en boll. Du svettas nästan ingenting, du har lugn andning under hela passet , MEN, musklerna värker nästan efter! Otroligt effektiv träning som stärker bålen. 2-3 gånger i veckan gör att du märker skillnad!


Oj oj nu vart det ett långt inlägg. Finns nästan ingen hejd på träningsälskaren nr1. Haha! Vi fårse om det blir ett ämne att ta upp regelbundet här ;-)
Hej hops =)

Kommenteraa råå;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0