Wish me luck, matteprov idag

Och jag hoppas det går bra, känner sådär inför det alltså... Men men.

Idag snöar det utanför mitt fönster. Fasen. Jag orkar inte gå i det. Känns som jag gått i fjällräven (inte dunjackan! har denna:  ) och tjockaste vantar o mössa länge nu. Och sen om jag har mössan till skolan så tar jag aldrig av mig den, för då ser ju håret helt sick ut. Jag vill ju vara fin i håret i skolan! Men det går inte. För ändå om jag inte tar mössa så förstörs håret ändå direkt när man kommer ut. Det är fukt och det är kallt, det är snö o regn. o blablablaa.. Vad det än är så förstörs alltid håret av någonting när det är vinter. Om det inte lägger sig platt av snön som tynger det, så reser dig halva håret och det blir typ ett krulligt lager ovanför själva håret som ser ut som jag vet inte vad. Fina frisyrer som håller hela dagen på vintern, finns det ens?! Tänk de som har 20 m till bussen, slipper gå ute i skiten o förstöra håret.. Vilka lyckostar!

Sen kom jag på en annan grej jag har när jag ska till skolan. Nästan varje dag, eller ofta iallafall, så ger jag mig ut försent så jag känner mig stressad till tåget. Då går jag så fort så man blir helt svettig när man kommer fram o ska hoppa på.. Hur kul är det o komma svettig till skolan? Fräscht! Detta problem har jag, och jag blir tokig på det! Varför kan jag inte bara gå 5 min tidigare så jag kan gå i vanlig takt till tåget på morgonen. När jag går ut o går här hemma så brukar jag ha underställ på mig. Och det är superbra! I min underställströja svettas jag aldrig. Och jag tycker faktiskt den är supersnygg, man skulle kunna ha den i skolan faktiskt! Fast det skulle jag ju aldrig ha. Jag skulle aldrig kunna komma i underställströja till skolan, precis samma som jag aldrig skulle ta på mig mjukisbyxor till skolan eller jobbet. Okej nu har jag iofs hade mjukisbyxor i skolan 2 gånger, men det var efter idrotten och jag orkade inte ta på mig jeansen.
Men man borde tillverka snygga toppar fast i underställsmaterial! Eller vadå man? jag kan ju tillverka själv!

Kommenteraa råå;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0